Onsdag och lite nere

Jag vet inte om det är för att jag tagit bort all konditionsträning den här veckan som jag är lite nere idag? En stor anledning till att jag springer är för att jag mår så fantastiskt bra av det. Det finns ett begrepp som heter "runners high". Endorfin utsöndras i hjärnan när man springer. Ibland blir det så mycket så att man faktiskt blir hög på det, på riktigt. Jag har upplevt det flera gånger och det är jättehäftigt! I alla fall så är det väl inte helt orimligt att tänka att om man brukar springa mycket men sen tar lite uppehåll så kan man må lite dåligt därför att hjärnan har börjat utveckla lite av ett beroende. Jag tror det i alla fall. Och anledningen till att jag inte springer nu är alltså för att jag ska springa så långt på lördag och måste vara fräsch i benen tills dess. Jag vilar mig i form. Det behövs eftersom jag sprang så hårt i söndags, och jag är livrädd för att bli skadad. Jag missade så mycket av förra årets tävlingssäsong, kom bara till start i tre lopp sammanlagt, så jag höll på att tappa träningsmotivationen totalt. Men nu är den tillbaka och på max, och det läget vill jag behålla.

Jag har modifierat ett citat av Nalle Puh en smula. "Ingen kan vara nere med en ballong". Jag säger att ingen kan vara nere efter en löprunda. Eftersom jag inte ska springa idag heller så önskar jag mig en ballong.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0