Redan mitten av juli!

(råkade ompublicera det här, det var inte meningen. Skrev det för ett par dagar sedan)
Ja det är redan mitten av juli och jag märker att jag inte skrivit på över två månader! Herre min je! Ja det har hänt väldigt mycket sen dess måste jag säga. Här kommer en resumé.

Maj:
Sprang alltså Lidingö Ultra 8/5. Det tog över en vecka att bli av med träningsvärken och ganska så lång tid att bli helt återställd. Jag har sedan loppet börjat få problem med vadkramper, ett tag vaknade jag varje natt av smärtsamma kramper, men det har lugnat ner sig nu.
20/5 hade vi en stafett på jobbet. Stafetten gick ut på att 4 personer (minst en av vardera könet) skulle springa en sträcka på 3,2 km. Sträckan utgick från parkeringen på baksidan av kontoret och sen sprang vi på en gångbro över E4:an och tog ett litet varv i Hagaparken. Förra året missade jag snöpligt stafetten eftersom jag insjuknade i influensa dagen innan eventet. Och mitt lag vann! Jag var lite orolig nu att jag inte skulle kunna springa efter LU, sprang mitt första träningspass efter LU bara två dagar innan stafetten, men det gick bra. Jag sprang sträcka 2. Gick ut som 5:a ca 30 sekunder efter ledande. Halvvägs var jag ikapp ledaren och strax därefter gick jag om. När jag växlade hade jag 20 sekunder till tvåan (som för övrigt är en tjej som sedan innan vet är en jätteduktig löpare, hade verkligen inte trott att jag skulle slå henne, och inte med så mycket som 40 sekunder!). Min tid blev 13 minuter blankt, medeltempo ca 4:04 min/km = supernöjd! Och mitt lag vann så klart! :) Vi fick (tillbaka) pokalen + en flaska champagne och varsin träningstisha från Craft. Efter att ha pustat lite sprang jag också sista sträckan för ett annat lag. Tog det lite lugnare då och kom in på 13:56. Med de rundorna hade jag bästa och tredje bästa tid bland tjejerna. Eftersom min ultra-"satsning" inneburit att jag gått miste om en månads snabbhetsträning så är jag oerhört nöjd med att ändå kunna prestera såna tider :)
I maj fick jag så också beskedet jag så starkt hoppades på - jag fick jobbet som jag var på intervju för!!! Jag kommer att byta arbetsplats 1/9 och bli statligt anställd. Ser väldigt mycket fram emot att börja på mitt nya jobb, tror det kommer bli skitkul! Känner en tjej som börjar samtidigt som mig samt en kille som jobbar där sen innan :)
Juni:
I juni låg stort fokus på min flytt. Sen i mars ungefär har jag bott nästan heltid hos S och lite senare bestämde vi oss för att bli sambos på riktigt, så jag sa upp min lägenhet till 1/7. Sen lät jag tiden rinna iväg och det började bli bråttom att bli klar med allt. Eftersom S redan hade fullt bohag i sin lilla lägenhet så körde jag huvuddelen av mitt flyttlass hem till mina föräldrar där det står och blockerar deras så kallade pingisrum (en gång i tiden hade vi ett pingisbord där, men det var länge sen). Jag och S spenderade två timmar med att fylla ett flyttskåp som jag hyrt från Shell. Sen körde jag de ca 25 milen själv upp till M&P och de hjälpte mig kånka ner allt i källaren. Alla lådor var ungefär dubbelt så tunga när de skulle lastas ur som när jag lastade in det tidigare på dagen, och jag var väldigt lättad åt att slippa packa upp kartongerna sen. När jag skulle tillbaka med släpvagnen visade det sig att blinkersen inte funkade riktigt som de skulle. Istället för att blinka åt det håll som bilen blinkade så blinkade det på båda sidor - dessutom i otakt. Det var S som kollade blinkersen innan vi åkte och ville inte uppröra mig (vi hade då redan krånglat med ljusen en lång stund) så han sa inget... KAN ju vara bra att vara medveten om när man t.ex. färdas på 4-filiga Essingeleden att ens blinkers inte riktigt funkar som man tror att de gör... Nåja, allt gick bra ändå. Jag kom hem utan olyckor.
Helgen efter mitt äventyr med Flytt-Lasse var det bröllop. S' bror gifte sig med sin flickvän sen 8 år. Jag har aldrig sett en så vacker brud och både S (som var best man) och hans bror var mycket stiliga. Då fick jag också träffa S morföräldrar som rest från England enbart för detta. Mycket trevligt!
Helgen därefter var det kronprinsessbröllop i Stockholm och det firade jag med att tömma och städa min lägenhet. Jag slet ganska bra. Och fint blev det. Och på tisdagen efter lämnade jag in nycklarna. Finally! I och med det minskade vi familjens lägenhetsbestånd från tre till två. Det var på tiden.
Sen kom midsommar och den firades precis som förra året hemma hos J och H på deras gård. Tråkigt nog var det kanske den sista festen där, för de har bestämt sig för att sälja stället och skaffa sig varsin lägenhet i stan istället. Tråkigt tråkigt, men så är det ibland. Festen var jättetrevlig! Vi åt sill till lunch, körde femkamp på eftermiddagen, och grillade till kvällen. Det var lagom mycket folk och vi blev inte alls så farligt fulla som vi brukar bli på dessa tillställningar. Vilket var skönt! Sen droppade folk av och det blev bara jag och S som sov över. Vi dröjde oss kvar till en bit in på kvällen på midsommardagen för vi hade inte riktigt tänkt på att alkoholmängden måste anpassas till kommande bilkörning.
Dagen efter midsommardagen åkte jag, S och två av S' kompisar upp till Ljungdalen, Härjedalen, med packade ryggsäckar. Det var fjällvandring på gång! Vi var ute från söndag till söndag och hann på den tiden ta oss runt både Sylarna och Helags och allt där emellan + en tur ner till en norsk hytte. En dag var bedrövligt regnig (vi var dyngsura och kalla redan till lunch och beslöt oss att slå läger redan vid tvåtiden på eftermiddagen, så illa var det) men i övrigt hade vi det fint. Ett par dagar med sol resulterade i att vi allihop brände oss på lite olika ställen samt fick lustiga bonnbrännor på benet mellan kängans övre kant och shortsens nederkant. Myggbett fick vi också! Jag räknade halvvägs genom veckan till 47 myggbett på vänster vad och 45 på den högra. Dock var en del av dem från midsommar. Jag lyckades sen också bli ytterligare biten, så jag tippar på att jag hade ungefär 120 bett när jag kom hem.
När vi kom hem var det juli...
Juli:
Enligt planen skulle vi ha en dag hemma för att tvätta och packa om efter fjällresan och sen skulle jag och S åka till England och besöka hans släktingar. Dock upptäckte S i bilen hem från Ljungdalen att han blivit kallad på anställningsintervju på onsdagen (vi hade bokat utresa på tisdag morgon). Efter en massa strul och givetvis en massa merkostnader, som S' mamma var snäll och stod för, så bokades intervjun om till tisdag och S' flyg bokades om till tisdag kväll. Jag bokade hotell i London för tisdag kväll och så väntade jag in S där innan vi åkte vidare till Cornwall på onsdag morgon. Så långt flöt allting på. Vi kom fram till Cornwall på onsdagen vid lunch. Besökte först moster och sen mormor och morfar. Framåt kvällen fick vi skjuts till Looe där vi hade bokat hotell för vistelsen. Vi var då så trötta så vi valde att äta middag på hotellet och ta tidig kväll. Det skulle vi inte ha gjort! Maten var riktigt riktigt dålig och på natten började S må dåligt. Så torsdagen fick vi spendera på hotellet. S låg i sängen och ojade sig och jag sprang ner på stan och köpte medicin på Boot's och mat och snacks på snabbköpet bredvid. På fredagen var S sedan så gott som återställd men det var sista dagen vi hade, för dagen efter skulle vi åka hem igen. Vi hann träffa en stor del av släkten under denna dag så dagen blev ändå bra, men det var också mycket som vi inte alls hann göra. Resan hem gick precis som planerat och vi landade på Arlanda vid halv tio i lördags kväll. Söndagen spenderade vi hemma hos S' föräldrar. Vi solade, badade och städade ur min bil som nu ska sättas ut till försäljning.
Sen blev det ny vecka, och här är vi nu. Jag har jobbat idag och ska så göra i två veckor, men det är lugnt på jobbet så det är rätt behagligt. Det är skönt med AC när det är så här hett, och kaffet är ju gratis ;) Har inte kunnat springa på nästan tre veckor men i förmiddags blev det en tur. Det var ohyggligt varmt. Skulle ha gått på core på lunchen också, men det glömde jag bort och kom inte på förrän det var för sent. Det har blivit svalare nu och jag funderar faktiskt på att ta en till tur. Som kompensation för alla missade träningspass. Dålig motivering ja, men jag vill verkligen komma iväg ut.
På gång framöver:
- Åker till Gotland den 23:e och blir där nästan en hel vecka. S jobbar de flesta dagarna, men jag kan nog roa mig själv;)
- Eventuellt utlandsresa veckan efter. Ska höra med tjejerna vad de säger.
- Anmäld till tre lopp: Bellmanstafetten i slutet av augusti, Tjejmilen 5/9 och Stockholm Halvmarathon 11/9. Mina mål för det:
...BS (5 km) - under 21 min
...TM - under 45 min
...SHM (ca 21 km) - under 1:45
Om jag bara får vara frisk och kry och fortsätta träna som planerat så borde jag kunna ta alla mina mål. Sen kommer Sörmland Ultra 50 km i oktober som jag verkligen vill springa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0