Onsdagshalvmara

Det är ingen hejd på min träning nu. Har haft sån abstinens efter förkylning, fjällresa och englandsresa, så nu är motivationen på topp. Idag har jag sprungit nästan en hel halvmarathondistans. Benen var rejält slitna efter gårdagens trippelpass men jag fick ett riktigt ordentligt träningspass ändå.
År 1912 när OS gick i Stockholm utgick marathonloppet från Olympiastadion och så sprang man upp till Sollentuna Kyrka och rundade en kolonn innan man vände tillbaka. Datumet var samma som idag, 14/7. År 2012 kommer man fira 100-årsjubileet med att ordna en riktig marathon som går på så nära den ursprungliga bansträckningen som möjligt. Ikväll var det en organiserad aktivitet som gick ut på att vi provsprang halva banan. Dvs vi startade från Stadion och sprang upp till Sollentuna Kyrka. Det var upplagt som ett träningspass med tre grupper med ledare som höll olika tempon (5:00, 6:15 samt 7:30 min/km) och man sprang med den grupp som höll lämpligast tempo. Längs vägen fanns 4 vätskestationer och väl i mål fick alla ett par löparstrumpor från Löplabbet. Supertrevligt arrangemang! Sen var det bara att kila ner till Rotebro och ta pendeln hem.
Nu blir det till att vila minst en dag. Benen svider både här och där och jag har blåsor på båda hälarna. Det känns surt men jag måste verkligen köpa nya skor. De jag har är bara ett par månader gamla men blåsorna jag får är inte att leka med (sätter sig på sidan av hälen, både insida och utsida och på båda fötterna). Lyckades få en stor blodblåsa precis innnan midsommar som jag trodde var inflammerad och tvingade mig att boka akut läkartid då vi skulle upp i fjällen bara ett par dagar senare. Nej jag ska gå tillbaka till Saucony, de gör verkligen världens skönaste skor! Och jag ska inte köpa dem från Löplabbet i Solna då de "gett" mig dåliga skor två gånger i rad nu. Beställer nog från Wiggle eller Startfitness istället. Sjukt mycket bättre pris!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0