Ljuvligt

Det är lätt att bli gnällig när det är så här otroligt varmt, men jag vill istället fokusera på allt som är bra just nu. Idag har dagens ledord varit "ljuvligt". Det var ljuvligt att spendera dagen på en brygga vid Brunnsviken. Solen sken starkt men det fläktade bra så det blev aldrig jobbigt. Om det inte hade varit för att jag glömt min vattenflaska på jobbet dock. Jag höll ut i nästan fyra timmar, delvis tack vare att jag hade en uppskuren tigermelon (nåt nytt påfund? Aldrig sett eller hört om förut) med mig som var saftig och god.
Att springa hemifrån till Balance idag var inte ljuvligt. Det var fruktansvärt varmt! Jag sprang i capribyxor, sport-BH, keps och vätskebälte. Varmast var det om fötterna faktiskt, det verkligen brände. Blötte hår och keps innan jag gav mig iväg och fick blöta ytterligare under resans gång. Mitt huvud blir så fruktansvärt hett, det riktigt kokar, när det är varmt. Idag var inget undantag. Jag tänkte många gånger att jag kanske skulle tänka om och skippa Balance, men fram kom jag till slut ändå. Jag hämtade ut en biljett till kettlebells och sen gick jag med några gymhanddukar in på toa och baddade mig själv med blöta kalla härliga handdukar i fem minuter. Fick ner temperaturen något. Det gick bra att svinga bjällror men jag fick dricka enormt mycket vatten under passet (hade 2*3 dl i vätskebältet men det räckte inte, fick gå ut och fylla på). Efter passet joggade jag hem igen. Då hade solen gått ner något och var inte alls lika het som innan. Det gick tungt men känslan var ändå bättre än på ditvägen. Blötte dessutom skorna innan jag sprang hemåt, jag tror det hjälpte en del. Receptionisterna på Balance verkade tycka jag var lite tokig som ville spola vatten i mina skor, men det bjuder jag på!
Det mest ljuvliga idag kom efter trippelträningspasset. Jag belönade mig med en låååång kall dusch. Helt obeskrivligt underbart skönt! Där och då insåg jag hur enormt varm jag faktiskt var. Sen bäljade jag i mig hemgjord frappé och lättdryck. Också det mycket trevligt, för att inte säga ljuvligt. För idag har, trots hettan, varit en riktigt ljuvlig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0