Jag är en triatlet :)

Igår gjorde jag triathlondebut. Det var en liten triathlontävling som min mosters familj var med och arrangerade. Upplägget var 150 m simning följt av 6 km cykling och 2 km löpning. Ett kort lopp alltså. Jag tränar ju varken simning eller cykling egentligen så det var lite nervöst innan. Jag är verkligen sjukt dålig på att simma också, har extremt dålig teknik. Och ja, jag var sist upp ur vattnet. Dock var jag snabbt på med skorna, och plockade tre placeringar från att jag kom upp ur vattnet tills att jag satt på cykeln. Sen tog jag en placering under cykelmomentet och ytterligare en - min mosters man - under löpningen. I mål var jag nr 8 av 13, ca 5 minuter efter segraren. Vi var två tjejer/damer och jag var bäst av oss :) Det syntes tydligt på sträcktiderna att det är löpningen som är min gren. Jag var bara ca 15-20 sekunder efter de bästa i löpningen medan jag tappade 2 minuter på simningen och 3 i cyklingen. Nu har jag bestämt mig för att jag SKA köpa cykel och att jag ska försöka ta tag i simningen. Det går inte an att vara så dålig som jag är. Jag måste anmäla mig till simlektioner eller nåt.

Idag har jag och S haft en kvalitetsdag tillsammans. Efter en sen frukost mötte vi upp en av S kompisar och f.d. kollegor på ett fik där vi drack islatte och åt morotskaka. Sen åkte vi in till city och gick på Fotografiska museet. Där var två oerhört intressanta utställningar; dels Lennart Nilssons numera klassiska bilder av foster i olika stadier, dels utställningen om och av kändisfotografen Annie Liebovitz. Utställningen med Annies bilder var verkligen häftig. Hon har tagit så himla mycket coola arrangerade bilder på kändisar. Verkligen värt ett besök! Lennart Nilssons bilder är också jättehäftiga men det känns lite så där att titta på bilderna och veta att det är döda foster. Lik. Och appropå lik så fanns det också en utställning med en Joel Peter Witkins (tror jag han hette) som hade fotat en massa bilder med lik. Ehhh....
I alla fall så efter besöket på Fotografiska så gick vi på stan tills det stängde (hann knappt något alls). Sen ville S träna på att fota så efter en stunds vila hemma åkte vi ut till Ekerö och gick ut i skogen där jag fick posa en stund (posera - ännu en sak jag är riktigt dålig på). Vi fick med oss några ganska bra bilder och en handfull myggbett. Efter en snabbkoll på bilderna bytte vi om till träningskläder. Sen sprang vi till stranden och hoppade i vattnet och simmade (jag ville träna). Jag försökte få till tekniken och S gjorde sitt bästa för att hjälpa mig men det visade sig vara svårare än väntat. Efter en stund blev det kallt så då gick vi upp och klädde på oss och sprang hem. Väl hemma i duschen summerade jag denna veckans träning och kom fram till att jag har varit riktigt riktigt flitig. En enda vecka i mitt liv har jag sprungit längre än vad jag gjort sammanlagt denna veckan, och det var den veckan jag sprang Lidingö Ultra. Så här mycket har jag tränat nu:
...51 km löpning +
...36 km cykling +
...45 min kettlebells (styrketräning) +
...lite simning
Nu avslutar jag den här toppenveckan. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0