Pryljunkie

Jag är en prylnörd. Sportprylsnörd. Jag vill ha allt! Jag har tre par springskor i skohyllan i hallen märkte jag härom dagen. Två par är aktiva, de tredje ska kasseras. Men det tar emot. De kan säkert användas till någonting. Jag har ytterligare ett par löparskor, för orientering och terränglöpning, i garderoben. Jag har den häftigaste GPS-klockan. Jag har en hel stor sänglåda fylld med träningskläder. Plus vinterträningskläderna som finns i förrådet. Jag har en mtb, längdskidor, rullskidor och inlines. Jag har ett lyxigt liggunderlag och en varm sovsäck som klarar vintertemperaturer. Jag har tre förstklassiga ryggsäckar för löpning och vandring; i strl 8, 30 och 75 liter. Steg för steg betar jag av önskelistan men den verkar hela tiden fyllas på. Och nu börjar jag komma till att vilja ha extra uppsättningar av allt. Aja baja! Det finns ett ord för det och det är resursslöseri.
Här är ett utdrag av vad jag önskar mig nu:
  • Egendesignade färgglada springskor. Typ som man kan beställa från Nike och vid kampanjer också från Adidas. Det är både tråkigt och opraktiskt med vit botten som i princip alla löparskor har.
  • Ett extra par hellånga löpartights. Jag har bara ett par, som jag sliter hårt på under höst och vår.
  • Ett extra par knälånga tights. Har två par varav det ena paret är svårmatchat (röda revärer - mina tröjor går mycket åt rosa och lila) och de andra helt enkelt bara är fula. Testar gärna kompressionstights.
  • Cykelglasögon, för att slippa få insekter och grenar i ögonen när jag cyklar landsväg respektive terräng.
  • Cykelkläder för kallare väder. Vet inte riktigt vad jag behöver men ett par hellånga tights med "blöja" i alla fall.
  • Ännu en löparryggsäck, ca 20 liter, så att jag kan springa till jobbet med ombyte och necessär nedpackat.
  • Kläder från Houdini bara för att de verkar så himla mysiga.

(Samtliga bilder lånade från addnature.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0