Tillbaka på diet

Både jag och S har gått på diet sen i januari. För några veckor sedan tappade jag dock motivationen till att fortsätta räkna kalorier. Då hade jag nått nästan ända ner till min målvikt, endast 0,8 kg saknades. Men jag kände mig nöjd. Jag fick massor med kommentarer om hur smal jag hade blivit och några gick så långt som till att säga att jag absolut inte borde gå ner mer. Strax efter det kom påsken. Självklart ska man äta godis på påsk! Jag satte i mig flera kilo tror jag. Och sen var sockersuget tillbaka. Det har blivit ganska mycket godis och fikabröd på sistone. Och jag har märkt att min mage börjat bli rundare igen. Så i förra helgen när jag och S var hos min mormor och blev serverade fika flera gånger dagligen så bestämde vi oss för att nu på måndag kör vi seriöst igen, båda två. Nu är jag inne på femte dagen i rad med kaloriräkning och än så länge går det mycket bra. Har snittat på 700 kcal underskott per dag mån-torsdag och ska försöka hålla i det. Troligtvis kommer jag unna mig något litet i helgen, en chokladkaka eller lite glass och ett glas vin, men utan att det får gå till överdrift som i påskas.

Nu är det dags för lunchlöpning. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0