Men kom igen!

Ja det gick ju bra det här! ;) Jag vill ju blogga, men jag glömmer bort att göra det, haha.

Igår släpade jag med S på bio. Vi såg The Ghost Writer. Filmen var okej, bra underhållning men inget mästerverk. Lite väl simpelt och abrupt slut. S fick faktiskt förklara slutscenerna för mig för jag hängde inte med helt. Skönt också att filmen var så oblodig (från 7 år). Kul att se Kim Cattrall i en seriös roll, har nog bara sett henne i SATC tidigare.



Jag köpte rabattkort för några veckor sen och har nu som mål att försöka se en film minst var tredje vecka. Jag är för rastlös för att se på film hemma, så det blir inte så mycket tittande. Jag tror alltid att jag har världens bästa simultanförmåga och försöker surfa, städa diska, måla naglar och jag vet inte allt - men filmen blir det inte så mycket tittat på. Därför gillar jag bio. Full koncentration. Lagom bekväma stolar (hemma lägger jag mig bekvämt tillrätta i soffan... och somnar). Få distraktionsmoment (har kommit på att man ska sitta långt fram så slipper man de som pratar filmen igenom eller sitter och fipplar med mobiltelefonerna).

Före bion gick vi som vanligt och åt hälsotallrik på Kofi på Drottninggatan. Det har blivit en klassiker. Ingen av oss känner så bra till café- och restaurangutbudet i city, så när vi ska ha nåt snabbt hamnar vi oftast på Kofi. Hälsotallriken är riktigt bra. Du får en kycklingfilé, bulgur (går att byta ut mot pasta, klyftpotatis eller mer sallad), blandad grönsallad samt tzatziki, hummus och keso. Med klyftpotatis eller bulgur går portionen på ca 600 kcal, och utan på ca 450 kcal. Jag lyckades stå emot godissuget hela kvällen och tog två knäckemackor med smör till kvälls istället.

Ingen träning igår, inte ens cykel till jobbet. Passande nog sammanföll träningsvärk och snöfall så jag valde att ta vilodag. I dag ska det dock ut och springas i solen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0