Stressad!

Veckorna bara rusar iväg och det är redan advent och nästan december. Och jag känner att jag inte hinner med! Nu är det dock inte julen jag stressar inför, utan Vasaloppet! Den 7 mars nästa år ska jag ställa mig och åka 9 mil skidor och jag känner mig absolut inte redo för det. Visst visst, det är tre månader kvar, men om tiden fortsätter gå så här fort så kommer det säga swish och så är det dags. Jag måste-måste-måste skärpa mig och sätta igång med styrketräningen! Skyller på att jag inte hinner, men det är en ganska dålig ursäkt ändå. Styrketräna hinner man alltid. Om man vill. Och det är väl där det brister - jag tycker styrketräning är hur tråkigt som helst! Jag gillar bodypump, styrketräning i grupp, men dessa pass har en tendens att krocka med min övriga träning, så det blir sällan av. Nu har jag bestämt mig för att i alla fall träna lite hemma varje dag. Situps, armhävningar och rygglyft. Jag började imorse, klockan ringde kl 6. Först 40 min rask promenad, sen 20 min styrka. Ska försöka gör det här till en rutin. Men som man säger: en gång är ingen gång, två gånger är en vana...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0