Obekvämt

Idag har jag befunnit mig utanför bekvämlighetszonen i hela 41 minuter och 56 sekunder. Jag och B (en av mina kollegor) sprang som vanligt efter jobbet. Förra veckan kom vi på oss själva med att mesjogga och snacka skit om jobbet, så vi sa då att nästa vecka, då ska vi springa! Och det gjorde vi idag. Jag har efter mitt senaste träningsuppehåll blivit väldigt bekväm med löpningen. Jag får inte upp farten, springer bara och såsar. B har lätt för att springa snabbt men behöver någon som sporrar honom att komma ut. Därför är vi ett perfekt träningspar. Det blev en runda på 8,5 km och jag fick verkligen slita. Nu märker jag också att jag har mindre slembildning och hostar mindre *hurra*
Nu håller jag på och tvättar så att jag ska få sova i rena lakan ikväll, och träna i rena träningskläder imorgon. Själva tvättandet är inte kul, men effekterna av det är desto bättre. Sitter med en kopp te och myser i väntan på nästa tur ner till tvättstugan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0