"Lindex lyxmode - bara för smala"

Den rubriken såg jag precis på Aftonbladet. Det roliga är att om man läser artikeln så ser man att denna klädkollektion kommer att produceras i storlek S och M, där S motsvarar 36-38 och M 40-42. Jag bor i en liten stad som knappt har några andra butiker än Lindex så jag har handlat en del av dem senaste året, och JAG som har BMI på nästan 25 (har inte vågat ställa mig på vågen sen i somras men vet på ett ungefär vad jag väger) vilket är övervikt enligt vissa, köper alltid strl S. För att förtydliga - jag är på gränsen till övervikt och köper minsta storleken på kläder hos Lindex. Hur kan man då få det till att kläderna bara är för smala? Nä "journalisterna" på Aftonbladet är verkligen inte kloka. Men det vet väl alla redan. Jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag blev tvungen att jobba för AB, det är då nåt som är säkert...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0