Glögg



Glögg är fantastiskt gott, jag älskar verkligen glögg. Jag gillar faktiskt lättglöggen bäst. Vinglögg är ganska gott också men starkglöggen smakar mest sprit. Till min fest i fredags hade jag köpt 6 olika flaskor glögg + 3-pack småflaskor från Blossa. Vi började med den norska Herrgårdsglöggen, en vitvinsglögg med 12,5% alkohol. Den var väldigt söt och god. Dessvärre fick jag inte så mycket av den då jag som värdinna serverade alla mina gäster först, så kvar till mig blev bara några matskedar. Till desserten värme jag Skogsglögg (rödvinsglögg med smak av lingon och blåbär), Dufvenkrooks Xmas Delight (starkglögg smaksatt med kakao) och vanlig röd Blossa lättglögg. Skogsglöggen var god men inte så kryddig som jag är van vid att glögg brukar vara. Xmas Delight var en intressant smak, gott med kakao och passade utmärkt till kladdkakan jag bakat, men en något ovan upplevelse att få det i kombination med glöggkryddor. Senare på kvällen groggade jag på vit rom, Blossa 09 Clementin och lime tonic. Det var riktigt gott faktiskt. Den sjätte glöggen jag köpt, Blossa trestjärnig spetsad med cognac, öppnade vi aldrig så den spar jag till senare tillfälle, liksom småflaskorna.

Funderar på att ta mig lite glögg ikväll när jag kommer hem från stallet. Tycker jag har förtjänat det =9

Kommentarer
Postat av: linnea

det är as gott!:D är du som jag och föredrar den kall, eller kör du med varmt? :P

2009-11-30 @ 19:08:58
URL: http://goddamnmaddog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0