Första advent avklarad

Min kusin E var och hälsade på mig i helgen. Vi har lyssnat på julmusik, bakat lussekatter och mjuk pepparkaka och gjort knäck och ischoklad. Det har varit jättemysigt. Dessutom har jag pyntat min lägenhet för advent. Jag tror jag är klar men kanske att jag kommer ändra på något. Var och handlade lite nytt igår på skyltsöndagen (halleluja, affärerna i min lilla stad var söndagsöppna för en gångs skull!). Jag köpte bl.a. en liten bricka med tomtar (perfekt för att servera julfikat på), kaffeservetter med samma motiv, två ljusslingor med glaskulor (jag skulle bara ha en men det var tag 2 betala för 1), små röda julgranskulor, ett rött blockljus och en ljuslykta. Köpte också två st outslagna amaryllis, en röd och en vit, och två röda krukor till. Från förrådet tog jag fram två adventsstjärnor, två kulljusstakar och en ljuslykta. Det tog ett tag att bestämma vilka stjärnor jag skulle ha, men till slut blev det de på fot och inte de hängande stjärnorna. Mest för att de med fot var enklast att ställa upp. Ska ta och fixa en bild nån dag.

Förutom pyntande och bak så har jag sett på Sunes Jul, Ensam hemma (filmen ni vet) och SVT:s sändningar från Globen Horse Show. Ett litet träningspass har jag orkat med också. Och så har jag målat tånaglarna knallrosa! Som avslutning på helgen fick jag sällskap av min fina underbara S ett par timmar, innan han var tvungen att åka. Vi hinner knappt ses alls nu och det suger. Saknar honom jättemycket! Men i mellandagarna ska vi få en hel vecka tillsammans och det ska bli underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0