Bortkastat?

Är det bortkastat att putsa fönster som vetter mot en byggarbetsplats där det borras, sprängs och grävs varje vardag? Jag vill göra rent dem, men det är trist om resultatet inte består. Solen skiner idag för en gångs skull, och det gör att det syns hur smutsiga fönstren är. De putsades senast i början av januari (antar jag, jag flyttade in i mitten av januari). Well well, eftersom solen skiner så kan jag ändå inte putsa fönstren idag eftersom de ligger i söderläge, så jag får lite tid på mig att bestämma mig.
Jag har i alla fall dammsugit lägenheten, dammtorkat samt diskat. Jag moppade förra veckan, så det behöver inte göras på ett tag. Badrummet tar jag i veckan som kommer, så att det är rent och fräscht när min kusin kommer på besök nästa helg. Det är inte ofräscht nu heller förstås, städades i slutet av förra veckan och har knappt använts efter det eftersom jag bott hos S halva veckan. Det har blivit lite ritual för mig att adventspyntet inte kommer upp förrän lägenheten är ordentligt städad, och det är den ju nu, sånär som på badrummet och fönstren. Dock är det också viktigt för mig att inte fuska med pyntet. Adventspyntet kommer upp till adventshelgen, inte före. Men nog är jag sugen...
Den här fina utsikten hade jag i min förra lägenhet. Min nuvarande utsikt är inte heller dum, högt läge och fortfarande fin sjöutsikt. Tyvärr försvinner det mesta av utsikten i vår när de nya husen på andra sidan gatan byggs.

Kommentarer
Postat av: Jempa

hehe ja så är det här i min stad också, det är ljusslingor som hänger kvar efter husväggarna året runt, man tänker ju inte så mycket på att dom är där när dom inte e tända, men dom syns ju ändå =)

2009-11-21 @ 16:30:11
URL: http://jempas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0