Arbete pågår



Det är som att någon har öppnat en dammlucka. Helt plötsligt bara väller arbetsuppgifterna in. För andra dagen i rad har jag full beläggning. Hoppas det håller i sig! Men jag märker också att det är lite ovant att faktiskt ha mycket att göra. Jag får ta mycket pauser för att orka med. Ett bra tillfälle att uppdatera bloggen då.

Ringde min ena ridskola imorse, den där jag själv har betalat för abonnemanget. Talade om dels att jag inte kommer idag (S är hemma och jag vill umgås med honom för det dröjer länge till nästa gång) och även att jag inte vill fortsätta nästa termin. Jag trivs ju inte så bra i den gruppen. De jag rider med är jättetrevliga, det är inte det, men vi är inte på samma nivå. De är så duktiga så att de kan få sina hästar lösgjorda helt på egen hand, medans jag behöver mer uppstyrda övningar för att komma till ridning. För mig känns det inte som vi gör något på lektionerna, vi rider bara runt runt. Jag jobbar så gott jag kan med hästen, men utan större framgång. Så min ridlärare och jag kom fram till att jag ska provrida i en grupp imorgon kväll, istället för att rida med min grupp på lördag, och om jag trivs bättre där så får jag byta. Jag hoppas att det kommer funka bättre, för jag vill egentligen inte sluta rida. Men jag vill inte heller komma hem efter varje ridpass och vara så missnöjd som jag varit de här senaste veckorna.

Så nu ska jag slänga iväg lite mail och läsa på lite till inför arbetsmarknadsdagen imorgon, innan jag får åka hem. Har stora förväntningar på morgondagen, det ska bli riktigt kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0